Warning: mysqli_query(): (HY000/1030): Got error 28 from storage engine in /home/sund-forskning/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1942
Bæredygtige hilsner til Moder Jord |
 
Bæredygtige hilsner til Moder Jord
December 25, 2016
 
Her er historien om Message Earth. Et dansk firma, der tilbyder finurlige og bæredygtige kort, notes-bøger, rammer og plakater.
 
Af Julie-Charlotte Plovst
Artiklen er fra //mig// en del af magasinet sund-forskning – juni-juli 2016
 
Susanne W. Borg er forsker i business sustainability. Et begreb, der dækker over, hvordan en virksomhed både kan være bæredygtig og tjene penge. I stedet for at skrive bøger om emnet valgte hun noget helt andet. ”Jeg fik den skøre idé at udføre begrebet i stedet. Jeg startede en virksomhed, der både er bæredygtig økonomisk, miljømæssigt og socialt
”, fortæller hun. Så blev Message Earth født.
 
Gennemført grøn etisk produktion
Message Earth ønsker at sende budskaber samtidig med at være grønne og etiske. Og det kan man gøre med noget så simpelt som et lykønskningskort. Alle Message Earths papirvarer bliver trykt på 100% genbrugs-, svane- og FSC-
certificeret papir på et trykkeri i Danmark, hvor de bruger elfra vindkraft. Produkterne har ingen overfladelak, og folien omkring kortet er lavet af bionedbrydeligt plastik.
 
Derudover er alle kortene håndpakket i Danmark, hvor Message Earth samarbejder med jobcentre for psykisk og mentalt handikappede mennesker. Det bidrager til, at flere får et meningsfyldt arbejde.
 
Kombinationen af design, bæredygtighed og budskaber giver pote
Det unikke koncept er allerede blevet bemærket både i Danmark og udlandet. Message Earth er ikke drevet af hardcore økonomi, men en ambition om at blive grønne spillere på designmarkedet. ”Det går gigastærkt, så kombinationen af
vores værdier – design, bæredygtighed og budskaber – falder åbenbart i tidsånden”, fortæller Susanne.
 
“Herhjemme har vi ikke mærket de store klimaforandringer endnu. Men når de i Australien ser, at temperaturen går over skalaen og oplever, at dyrene bliver forbrændt, så gør det noget ved forbrugerne. De tænker sig om en ekstra gang.
Den trend er kommet for at blive. Det er ikke muligt at blive ved med at leve, som vi gør”, kommer det prompte fra Susanne. Klar og tydelig tale.
 
Susanne håber, at flere virksomheder begynder at se bæredygtighed som en mulighed frem for en udgift og glæder sig samtidig over, at forbrugerne har en stor bevidsthed på området.
 
”Message Earth kalder Jorden og ser ud til at blive hørt”
Susanne W. Borg, stifter af Message Earth

 

 

Skriv en offentlig kommentar...

Vær den første til at kommentere!

Giv mig besked om:
wpDiscuz