Tips til hævede ben – og til smerter i lænden
January 11, 2016

shutterstock_360097337

 

Af Bettina Delfs, bragt i magasinet sund-forskning i december 2012

 

Mit liv er bare ikke det samme efter kl. 17. Mine ankler og underben hæver voldsomt op, de ligner elefantfødder. Jeg er blevet undersøgt for evt. blodprop i benene, men det er der heldigvis ikke noget af. Jeg er 58 og står i forretning, de lange dage er værst, men jeg ønsker ikke at holde op med at arbejde. Mine fødder hæver også, når jeg ikke er på arbejde, men knapt så slemt.

 

Kan jeg gøre noget selv for at undgå disse hævelser?

Ja, det kan du bestemt, du kan gøre rigtig meget. En af årsagerne til, at du hæver op, er, at blodet står for længe i venerne, og at du har for høj en pH- værdi i vævet. Som jeg så ofte gør, må jeg igen anbefale Body Breezers. Øvelserne dræner ophobet væske og affaldsstoffer. Du finder øvelserne på min hjemmeside, www.livingacademy.com under træningsformer.

 

For at få den store effekt vil jeg anbefale dig at lave dem for underkroppen inden og efter dit arbejde. Det tager ca. 10 min. pr. gang. Øvelserne kan du også få på min DVD ”Det Rene Liv”, hvor du også får retningslinjer til at leve mere basisk. Syre holder på væske, derfor er det vigtigt for dig at slippe sur mad og drikke. En krop, der mangler vand, holder på det, så måske også lidt mere vand, min. 2 liter pr. dag. Der er bestemt håb forude for, at du vil kunne nyde dine aftner.

 

Av, min lænd

Mit humør er lig med smerten over min lænd. Jeg er så træt af det. Har været til alt, hvad jeg håbede kunne hjælpe, men uden resultat, og jeg føler ærligt talt, at det er lidt af en falliterklæring, at jeg skal skrive til en brevkasse for at få hjælp, men jeg stødte på en, der sagde, at jeg skulle kontakte dig. Min overbevisning er, at man ALTID kan få det bedre. Vi er nogle komplicerede væsner, fordi vores balance er afhængig af både vores fysiske, mentale og kemiske tilstand.

 

Først vil jeg anbefale dig at få lavet en holdningsanalyse. Bærer du din vægt på hælene, vil det belaste nakke og lænd. Vægten skal ligge mest på ydre fodrand og fodballe. En for kort hofteledsbøjer (muskel) vil det give lændesmerter, så den skal strækkes ud. Selv samme muskel er ofte spændt, hvis man har meget brug for kontrol eller er meget stresset. Måske du kan relatere stressede perioder med lændesmerterne? For sur mad og drikke giver ømhed i musklerne og smerter i leddene. Køb en rulle lakmuspapir og dyp et stykke i morgenurinen. Hvis farven forbliver gul, er du alt for sur. Farven, som fremkommer, skal gerne være mørkegrøn, gerne blå. Du kan læse mere under ”Det Rene Liv” på min hjemmeside, www.livingacademy.com

Du har det bare så godt, når kroppen er i pH-balance, humør og energi suser til tops.

Skriv en offentlig kommentar...

Vær den første til at kommentere!

Giv mig besked om:
wpDiscuz