Høj næringsværdi både i julen- og resten af året
November 28, 2016

aminosyrer

Det lyder måske sært, men selvom det er jul med en overflod af proteiner fra flæskestege, juleænder og leverpostej med surt, kan du godt være i underskud af proteiner. En sådan mangel kan opstå, hvis du er småtspisende, har svært ved at optage din mad eller træner så hårdt, at der skal nogle særligt brugbare aminosyrer til. Eller du glemmer at spise sundt og grønt samtidigt, så du sikrer, at du får alle de nødvendige næringsstoffer.

 

Af Marianne Palm
Artiklen blev bragt i //mig// en del af magasinet sund-forskning – december 2016/januar 2017

 

Spirulina og chlorella gør en forskel, hvis du kan genkende dig selv i ovenstående beskrivelse eller simpelthen har brug for en god afgiftning. De små alger er særligt proteinrige, og sammensætningen gør, at de tilsyneladende er lettere at optage end en flæskesteg, der først skal nedbrydes til optagelige komponenter.

 

Et stort behov for livsvigtige aminosyrer
Kvalme, ubehag, kroniske sygdomme eller lange perioder med akutte infektioner kan sagtens fortælle om mangel på de vigtige aminosyrer. De skal danne tusindvis af forbindelser, og overalt i kroppen – ja, i hver eneste celle – er der brug for deres evne til få alle dele af vores kroppe til at fungere optimalt.

Spiser du jævnligt lyst kød, altså fisk og fugl flere gange om ugen, har du kun behov for ekstra proteiner, hvis du har været syg eller træner ofte, hårdt og inderligt. Men er du på nogen måde svækket, kan et tilskud være på sin plads. Det kan du få fra små tabletter, presset af de rene alger fra Algaelife, eller du kan få det i pulverform, let at oprøre i vand, eller allerbedst hælde i din smoothie, hvor der også er plads til andre næringsstoffer i høj kvalitet.

 

Det er vigtigt med næringstæthed i et fortravlet liv
Et moderne liv kalder på nye budskaber: Arbejder du meget, både i job og i fritid, er der brug for en næringstæthed i hvert eneste måltid. Det kan være svært at skabe, hvis du ikke er den helt store grøntsagsspiser, det kan være svært i et fortravlet liv. Hjælpen kan du til gengæld finde ved at skifte din morgenmad ud med et stort glas smoothie, som vel at mærke kan og skal smage godt.

Smoothie fyldt med næring til dig, der godt ved, at hvide rundstykker med smør er en næringsfattig, energidræbende start på dagen.

  • 100 ml mandelmælk, soyamælk eller rismælk. (Stilles de koldt, smager de af komælk).
  • ½ teskefuld (mere skal der ikke til!) Algaex med chlorella og spirulina, som både giver aminosyrer, vitaminer og mineraler.
  • Lecithingranulat, en spise-ske, hvis du gerne vil have en lidt tyk konsistens, som også sørger for en endnu bedre optagelighed.
  • Frisk eller frossen frugt.

Blend det hele, og tilsæt efterfølgende fx flydende E-vitamin til hormon- og kredsløb, tilsæt dine yndlingsurter fra kapsler, der blot åbnes. Mulighederne er mange, et shot af de sunde er skabt fra morgenstunden, og så er der bare så mange andre fordele ved at bruge af havets frugter, spirulina og chlorella.

Følger du den anbefalede dosering på pulver eller i tabletter (3 gram) får du automatisk

  • 41 mcg D-vitamin, som svarer til over 80 % af ADT 
  • 23 μg K-vitamin, som svarer til 20 % af ADT
  • 5 μg B12-vitamin, som svarer til 200 % af ADT

 

Det får du også sammen med tabletterne eller det friske input fra morgenstunden

  • Styrker immunforsvaret, kan virke mod ”utæt” tarm og afhjælper forstoppelse og træg tarm
  • Styrker vores præstationsevne inden for sport og motion
  • Nedsætter forhøjet kolesterol og forhøjet blodtryk
  • Afhjælper problemer med luftvejene
  • Er fyldt med klorofyl, som binder giftstoffer og kemikalier, og er derfor en herlig nytårskur – hele året rundt.
  • Er fyldt med omega-3-fedtsyrer, som er virksomme mod bl.a. inflammationer
  • Styrker vores hjerner i alle aldre

 

PS: Der er mere end 1200 kontrollerede videnskabelige artikler om algernes sundhedsværdi.

15 små bitte tabletter dækker dit dagsbehov. Eller meget nemt: ½ tsk. af det smukke grønne pulver.

Skriv en offentlig kommentar...

Vær den første til at kommentere!

Giv mig besked om:
wpDiscuz