TRÆNING
October 29, 2014

Her finder du et udpluk af artikler om træning. Gør også brug af søgefunktionen eller leksikonet til at finde endnu flere artikler.

træning

Skader på skiferien?

Det ser så nemt, lækkert og indbydende ud. Det der med at stå på ski. Blå himmel, høj sol, kridhvide vatlignende landskaber af tyk sne, og idylliske østrigske træhytter, der summer af liv og glühwein. Har du fået en skade går en akutte førstehjælp ud på at begrænse hævelsen og dæmpe smerten. Hævelse i vævet betyder nemlig, at de overrevne sene- eller muskelfibre har svært ved at finde sammen igen og når blodet størkner, vil det give anledning til arvævsdannelse. Førstehjælpen foregår efter RICE-princippet.

Læs artiklen og få gode råd mod skader her

 

Husk motion til slankekuren

Det kan være risikabelt at tabe sig blot ved at spise mindre. På den måde reducerer man nemlig primært sine muskler i stedet for det farlige fedt. I stedet bør man øge sin muskelmasse gennem motion. Her kan C.L.A.+T hjælpe.

Læs mere her

 

BetterYou Magnesium Olie Sport

En innovativ måde at tilføre kroppen magnesium på uden om fordøjelsessystemet. Magnesium Olie Sport spray kan anvendes før, under og efter træning for at opnå maksimal støtte til musklerne og undgå stivhed.

Læs mere her

 

Dansere mangler D-vitamin

Professionelle balletdansere har en høj forekomst af D-vitaminmangel, som kun mindskes lidt i sommermånederne. Danserne er også mere tilbøjelige til at få skader i løbet af vinteren. Nu viser forskning at et stærkt D-vitamintilskud øger deres muskelstyrke og mindsker skader.

Læs mere her

 

Atleter kan undgå ondt i halsen med beta-glukaner

Daglig anvendelse af naturlige beta-glukaner giver en betydelig reduktion af infektioner i de øvre luftveje hos elitesportsfolk, som normalt har øget risiko for nedsat immunforsvar.

Læs mere her

 

Fibre fjerner farligt mavefedt

Endelig en nem måde at reducere en alt for stor mave: For hver 10 gram opløselige fibre, som du indtager om dagen, mister du 3,7% mavefedt over en periode på fem år, viser ny undersøgelse. Hvis man dyrker moderat motion kan man fordoble tabet af organfedt.

Læs mere her