Se dette nyhedsbrev i en browser

 

Tid til træning – er din krop klar?

 

 

Løb, vægttræning, svømning, roning …ja hjernen er fuld af ideer til, hvordan du skal komme i form, men ofte er ambitionerne højere end kroppen kan følge med til. Du skal derfor være opmærksom på at bygge kroppen op, så du mindsker risikoen for skader på din første træningsdag.

 

 

Proteinpulvers popularite


Træningsentusiaster er vilde med proteinpulver, hvilket ses i fitnesscentre og på træningshjemmesider, som er spækket med de farverige beholdere af enhver art. Proteinpulver indeholder ofte valleprotein, et animalsk stof, som stammer fra mælk. Er du veganer eller bare tænker (som flere og flere gør), at planteproteiner måske er bedre for dig end de animalske, så er det heldigt, at powerfulde planteproteiner har fundet vej til markedet. Nordiq Nutri-Sport fra Nordic Premium Group er en produktserie, som hjælper dig før, under og efter træning. Udholdenhedstræning og/eller styrketræning – lad planteproteiner give dig energi, så du kan yde 100%.

 

 

 

 

 

Proteinpakken til din træning

 

 

Før træning 

 

Udholdenhedstræning kaldes også konditions- eller aerobtræning. Det er en fællesbetegnelse for træningsformer, hvor et forholdsvist ensartet bevægelsesmønster gentages i en bestemt periode fx løb, langrend, roning og svømning. Skal du holde ud i længere tid, kan solbær gavne dig. Solbær øger nemlig blodcirkulationen med op til 40% og napper du en håndfuld solbær inden træning, kan du minimere risikoen for muskelskader og -betændelse. Algen chlorella er en lille energibombe, som med sit høje næringsindhold og rigdom på aminosyre, kulhydrater, vitaminer og mineraler hjælper dig til at stå distancen.

I Endurance finder du solbær, chlorella, men også rødbede, kakao og andre botaniske indholdsstoffer, som hjælper din krop under fysisk pres.

Hydration hjælper til med at hydrere og erstatte mistede elektrolytter, da det indeholder kokosvand i pulverform. Du, som træner over en time, kan få særlig gavn af det, da elektrolytter som kalium er nødvendige for at opretholde en god væskebalance. 

 

 

Efter træning

 

Slap af og lad kroppen restituere. Restitution er absolut lige så vigtigt som selve træningssessionen. Støt kroppen med gurkemeje, som har en antiinflammatorisk effekt, så dine muskler ikke føles helt så ømme dagen efter. De medicinske svampe cordyceps fik for alvor opmærksomhed i 1993, da kvindelige kinesiske atleter brød alle verdensrekorder og nævnte cordyceps som et essentielt bidrag til successen. Flere kliniske forsøg har da også vist, at cordyceps øger iltoptagelsen i de røde blodlegemer og dermed forbedrer den fysiske præstation, reducerer træthed og oxidativt stress.

Du får gurkemeje, cordyceps, hampe- og risprotein, chlorella og andet lækkert, når du slapper af efter din træning med 1-3 teskefulde Post-Workout i vand eller juice.

 

 

 

 

 

Kom med på Sund Livsstil messen

- og mød os fra sund-forskning og Institut fra Biologisk Medicin.

 

 

Du kan fx opleve:

 

  • Deltag i konkurrencen om biopat-uddannelsen (værdi: 60.000). Hvorfor er det lige dig, som skal vinde??
  • Release på vores helt nye ’Sundhedshåndbogen’ - en smuk illustreret bog, som indeholder nye vinkler på sundhed, sygdom, religion og mad. Køb den på messen og få den til 275,- (normalpris 405,-). 

 

Vi glæder os meget til at møde dig og få en god snak.

 

Se herunder, hvordan du opnår rabat på indgangsbilletten til messen.

 

 

 

 



Mange hilsner

redaktionen på sund-forskning

 

 

Frameld dig nyhedsbrevet