Børnemeditationer

• Børnemeditationerne I mit hjerte
  • Hjerternes dal

Allergi

• Fri for allergi

Tryk & glad BABYMASSAGE – Katrine Birk

Katrine Birk har begået endnu en dejlig bog med hendes nyeste skud på stammen i sin Tryk & glad-serie, der inkluderer tre andre bøger om zoneterapi og akupressur til små børn. Denne gang går hun i dybden med massagens gavnlige virkninger. Bogen lærer dig hvordan du kan bruge babymassage til kærlige hyggestunder, som ovenikøbet kan hjælpe på en lang række ubalancer, de små ofte døjer med. Hun introducerer dig til lette teknikker fra klassisk babymassage og kombinerer det med fokus på muskler, du kan give ekstra opmærksomhed og kærlighed, når du ønsker at lindre f.eks. mavegener, søvnproblemer og forkølelse. Bogens instruktioner er letforståelige og giver dig lyst og mod på straks at gå i gang.

Tryk & glad BABYSØVN – Katrine Birk

Sover dit barn uroligt eller har svært ved at falde i søvn? I bogen Tryk & glad BABYSØVN introduceres du til hvordan du gennem nærvær og kærlige tryk let kan hjælpe dit barn til bedre søvn. Du bliver trygt guidet igennem blide teknikker fra zoneterapien og akupressur, der kan hjælpe mod hyppige ubalancer hos babyer og små børn, der kan hindre en god søvn. Det kan f.eks. være et stresset nervesystem, ømme gummer eller problemer med ører og maven. Bogen er overskuelig og let læst, så det kræver hverken meget tid eller koncentrationsevne for søvnberøvede forældre at komme i gang. Bogen er skrevet af Katrine Birk, der passioneret har arbejdet med behandling af babyer og børn i mange år og den kan helt sikkert vække stor glæde hos mange udmattede familier.

Tryk & glad –  Katrine Birk

Man kan snildt føle sig frustreret og fuldstændig magtesløs, når ens barn døjer med f.eks. søvnproblemer, forkølelse, uro, ømme gummer og mavekneb. Men du får her mulighed for selv at tage handling på en let, naturlig og bivirkningsfri metode. I Katrine Birks populære bog kan du nemlig lære hvordan du kan hjælpe dit barn gennem teknikker fra zoneterapien og akupressurpunkter, hvor du med blide og kærlige tryk selv kan lindre end lang række gener, der ofte findes hos babyer og små børn. Teknikkerne er en tryg og effektiv måde at skabe balance i dit barns krop, samtidig med at I kan få en dejlig hyggestund sammen. Det er en charmerende bog, der er letlæselig og meget overskuelig, så du kan nemt gå i gang med det samme.

Tryk & glad BABYMAVE – Katrine Birk

Mange babyer og små børn plages hyppigt af maveproblemer. I Katrine Birks nye bog Tryk og glad BABYMAVE får du opskriften på hvordan du derhjemme selv kan afhjælpe og lindre den lilles mavegener. Bogen lærer dig blide teknikker fra zoneterapi og akupressur, der hjælper specifikt mod typiske maveproblemer, som f.eks. forstoppelse, diarre, luft i maven og kolik. Du får også anvisninger på massage og øvelser, der gør godt, samt gode råd til at forebygge problemerne. Teknikkerne er lette at lære og de giver dig mulighed for at skabe balance i dit barns krop på en naturlig og tryg måde. Det er en dejlig bog, der er let at læse og giver et rigtigt godt overblik, så du nemt kan gå i gang med at hjælpe dit barn.

Vægt m.m.

Den lille bog om stort vægttab – Bernadette Fisers

Den svært overvægtige Bernadette Fisers havde prøvet umenneskeligt mange slankekure og havde en kollapseklar reol fuld af fine vægttabsbøger, men lige vidt kom hun. Gode råd var dyre og hun besluttede selv at undersøge den nyeste fedmeforskning. Hun lavede herfra nogle simple kost- og leveregler, der var realistiske for hende i sin travle hverdag. Det hjalp hende til et massivt vægttab, og hun videregiver nu sine personlige erfaringer. Det er en lille bog med 31 enkle regler, og mange af dem er lige til at gå til. Reglerne er klare og meget kontante og det samme er de små forklaringer, der er med til hver af dem. Den kan læses ganske hurtigt og gør det overskueligt for dig at komme i gang med ændringer med det samme.

Anklagen mod sukker – Gary Taubes

Sukker er et afhængighedsskabende rusmiddel, der gør dig og resten af verden syg! Sådan lyder tonen fra den anerkendte videnskabsjournalist Gary Taubes, der i sin nye bog stiller skarpt på sukkers rolle i den globale diabetes- og fedmeepidemi.

Bogen byder på en fascinerende og detaljerig fortælling om sukkers historie, lige fra den tidligste produktion til sukkerindustriens indflydelse på den moderne fødevareindustri og ernæringsforskning. Taubes går i kødet på manipuleret og mangelfuld forskning samt den fastgroede forestilling om at en kalorie er en kalorie, uanset hvilken form den kommer i. Herfra går bogen i dybden med sukkers helt særlige virkning på stofskifte og hormoner og hvordan det kan føre til en lang række kroniske sygdomme.

Bogens konklusioner er særdeles velunderbyggede og så er den tilmed velskrevet. Den kan anbefales til dig, der ønsker at vide mere om hvordan sukker kan påvirke dit helbred, og gerne vil vide hvorfor hulen det egentligt har fået lov til at klare frisag i kostråd og fedmeforskning gennem mange, mange år.

Veldrejet – Anna Bogdanova

Anna Bogdanova har skrevet en ny motiverende bog, der kan hjælpe dig til en stærk krop med en slankere talje og balder med færre buler. Hun fortæller dig, hvordan du kan styrke dine muskler og smelte fedt bort, så dine naturligt smukke og kvindelige former træder endnu tydeligere frem. I bogen er der skræddersyet træning og forslag til nærende mad og kosttilskud, der er tilpasset lige netop din krops- og forbrændingstype. Der er både lette og svære udgaver af de fysiske øvelser, så de kan justeres alt efter hvad du kan og har behov for. Og træningsprogrammet er lavet, så du blot skal afsætte en time om ugen. Veldrejet er en rigtig flot, letforståelig og inspirerende bog, hvis du ønsker en stærk, glad og veldrejet krop.

Børnemeditationer

Børnemeditationerne I mit hjerte – Gitte Winter Graugaard

I denne bog får du fire små fine fortællinger, der fungerer som guidede meditationer til børn i alle aldre. Gitte Winter Graugaard har kreeret en bog, du kan bruge til at skabe en rolig og kærlig stund med dit barn, der samtidig understøtter dit barns selvværd og giver jer en oplagt mulighed for efterfølgende at snakke om kærlighed og taknemmelighed. I modsætning til indtalte børnemeditationer på cd’er eller nettet, læser du selv højt for dit barn, og med dit nærvær og velkendte stemme, kan du skabe et trygt rum og styrke følelsen af samhørighed mellem jer. Det er en rigtig dejlig bog og meditationerne er særdeles velegnede som godnatlæsning, hvor hvilen kan falde på jer begge, og dit barn føres ind i søvnen både glad og tryg.

Hjerternes dal – Gitte Winter Graugaard

Ro og fordybelse er blevet en mangelvare og mange børn har svært ved at navigere i de mange indtryk og stimuli, de møder gennem dagen. Gitte Winter Graugaards nyeste bog giver dig børnemeditationer, der kan lære dit barn at finde ind til sine indre ressourcer, få mere ro og glæde, og rense hovedet for dagens mange tanker og oplevelser. Bogens seks meditationer er guidede visualiseringer, der lavet som søde fortællinger. De er inspireret af naturen og finder sted i et eventyrligt indianerunivers. Det er en smuk og skøn bog du kan læse højt for dit barn i en kærlig stund, og den er også oplagt at bruge i institutioner og skoler.

Allergi

Fri for allergi – Mette Bundes og Søren Lange

Umådeligt mange danskere lider i dag af alskens allergier, fødevareintolerancer og astma, og du er måske også én af de ulyksalige? Det kan være tegn på problemer med dit immunsystem, tarme og binyrer, og her kan du heldigvis selv sætte ind, fremfor udelukkende at sætte din lid til konventionel medicinsk behandling. Bogen Fri for allergi fortæller dig hvordan du naturligt kan forebygge og behandle allergi med hjælp fra de nyeste forskningsresultater og gammel viden fra ayurvedisk og kinesisk medicin.

Du indføres i hvad der rent faktisk sker i kroppen og herefter bliver du introduceret til gavnlig mad, planter, kosttilskud og akupressur, du kan bruge mod allergien –  og ikke mindst guidet uden om det, der kan forværre den. Der er mange, virkelig gode madopskrifter, der kan hjælpe dig på vej, og i bogen er der også en 7-dages kur, der kan genstarte din krops naturlige forsvar, så du hurtigt kan kickstarte et liv med mindre allergi. Det er en smuk og elegant bog, der byder på masser af viden, og den kan helt sikkert hjælpe mange til mere velvære.