Bliv mæt med EU-godkendt slankemiddel

[envira-gallery id=”259989″]

 

”Glucomannan bidrager til vægttab og normalt kolesterolniveau

  • Medvirker til at vedligeholde et normalt kolesterolindhold i blodet
  • I forbindelse med en kaloriereduceret kost bidrager glucomannan til vægttab”

Således beskriver EU firmaernes ret til at anprise deres fibre, taget fra konjakroden, som svulmer op til en gel flere hundrede gange sin egen vægt, når fibrene lander i mavesækken og kommer i kontakt med vand og mavesyre.

 

Af Marianne Palm

 

Er du altid sulten eller faktisk ved, at du er en overspiser, altså spiser meget mere, end hvad du forbrænder, er der god hjælp at hente fra den lille rod.

Måske starter du i virkeligheden dagen med alt for lidt mad og kommer senere på dagen til at spise meget mere, end du med din klogeste del af hjernen ikke havde tænkt sig? Du kan undgå den dumhed (eller hvad du nu slår dig selv med i hovedet, når det glipper for dig) ved at sætte din telefon til at bimle tre gange om dagen, så du måske lige kan huske at spise et par kapsler eller tage en skefuld af de for vægten værdifulde fibre, der kan holde dig mæt ud over det sædvanlige. Husk at drikke rigeligt med vand, og ud over at det er helt nødvendigt for konjakrodens fibre, så de kan svulme op, er det godt med en god væskebalance, som også skaber mæthed for en stund i den i øvrigt meget bevægelige mavesæk.

Faktisk er den ganske fleksibel. Har du vænnet den til store mængder mad, kan den forblive stor og ekstra sulten i længere tid. Men begynder du at spise mindre til hvert måltid, vil mavesækken skrumpe i omfang og dermed kunne rumme mindre. Du bliver hurtigere mæt, hvilket kan føre til et mere afbalanceret forhold til mad.

Altså intet at tabe (ud over overflødige kilo), kun at vinde, for en mindre mavesæk skaber sunde vaner. Sunde vaner mætter og aflaster hele fordøjelsen, og du får energi af at spise. Hvilket fra naturens hånd faktisk var meningen. Sunde næringsstoffer og en sund tarm skubber næringsstoffer ud i cellerne, der kvitterer med endnu mere energi. Og du er på rette vej både fysisk og mentalt, for al den energi kan du omsætte til bevægelse, der skaber plads til at kaste sig ud i en forrygende tango med din partner, med dit bindevæv og dine fedtceller.

Det hele kommer i bevægelse, og vel at mærke den rette vej.

PS: Inden du kaster dig ud i færre kalorier ved at spise dig mæt i fibrene, så tjek lige www.madlog.dk ud. Du må og skal som voksen kvinde have minimum 1.600 kcal om dagen blot for at holde de vitale organer sunde.

Anvendelse: Voksne: Vægttab: 3 kapsler 3 gange dagligt før et måltid sammen med rigeligt vand eller anden væske. Øget effekt opnås ved indtag ca. 30 minutter før måltidet. Kolesterolnormalisering: 4 kapsler 3 gange dagligt sammen med rigeligt vand eller anden væske. Vigtig information: Kapslerne SKAL indtages med 1-2 glas vand for at undgå tilstopning af spiserøret. Gælder især for personer med synkebesvær.

Anvendelse: 1 måleske udrøres i rigelig væske og indtages med det samme. For vægttab: 1 måleske 3 gange dagligt før et måltid. For kolesterolnormalisering: 1 måleske 4 gange dagligt. Vigtig information: Pulveret SKAL indtages med rigeligt vand eller anden væske (1-2 glas) for at undgå tilstopning af spiserøret. Dette gælder især personer med synkebesvær.

 

Bliv styrmand i dit eget liv, selvom du er genetisk belastet

Vi er født med forskellige typer af gener, og nogle gener larmer mere eller mindre. De kan gøre os tidligere gråhåret end andre, de kan skabe mindre evne til at danne ”feel-good hormoner” og som her med vægtproblemerne gøre os under- eller overvægtige.

Hos mange overvægtige kan der være mangel på et signalstof, leptin, som udløses af mæthedscentret i hypotalamus og produceres i fedtcellerne. Ved nedsat leptinfølsomhed, hvor man ikke kan mærke signalstoffet, eller manglende leptinregulering, hvor det simpelthen ikke virker korrekt, opstår der trang til mere mad pga. manglende mæthedsfornemmelse. Det kan meget vel føre til overvægt, ligesom en særlig stærk leptinproduktion måske kan føre til undervægt. Studier antyder, at det er genetisk bestemt, og andre studier viser, at du måske selv kan gøre noget ved det.

Er du meget slank, kan du bygge op med muskeltræning, så du fylder mere. Er du meget overvægtig, kan du bygge op med glucomannan og derigennem styre dine daglige vaner på ret kurs igen.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *