Få energi til at bygge muskler op

[envira-gallery id=”259754″]

 

Det kræver overskud og energi at komme i gang med at motionere. Til gengæld får du også energi af daglig motion. Så intet at tabe, kun at vinde, og det kan gøres til en leg med en af verdens mest undersøgte rødder.

Bevægelse bygger muskler op og kan regulere din vægt, for muskler skal bruge energi. Oversat til ”vægtsprog” er det kalorier, så jo mere du bevæger dig, jo lettere er det at tabe sig. Så er der nogle af os, der bevæger os rigtig meget uden nævneværdigt vægttab, og du skal lægge et nyt og stort puslespil i dit liv. Det kan du læse om på www.sund-forskning.dk
Lige her og nu tager vi fat på en herlig, nem vej til vægttræning og anden sjov motion, som vil styrke dig uanset dine formål med at få mere bevægelse ind i din dagligdag.

 

Af Marianne Palm

 

Har du for meget på sidebenene, slipper du lettere af med fedtcellerne og deres indhold, hvis du vælger at have fokus på alle mulige former for bevægelse. Det behøver ikke nødvendigvis være hårdt, slidsomt, træls eller kedeligt. Skaber du en hverdag fyldt med god mad, ginseng og gode intentioner på skemaet, vil du hurtigt kunne mærke, at du er i gang med en opadgående spiral. Du bliver fyldt med energi og får et godt spark bagi til at kickstarte turen hen mod større sundhed med Ginsana, som ud over at være fyldt med den kendte rod Panax ginseng C. A. Meyer også er fyldt med den meget omfattende forskning især på immunforsvar, sportspræstationer, træthed og muskler.

 

En knold på verdenskortet

Verdens mest kendte sportsknold er ginsengroden, der kan gøre en stor forskel i dine daglige aktiviteter, dit humør undervejs og ikke mindst give dig energi til at tage en ekstra bane i svømmehallen. Intet mindre end 70 kliniske studier ligger bag påstandene om Ginsanas effektivitet, og dertil kommer jo selvfølgelig de mange andre studier, der er lavet i laboratorier, og som helt entydigt – hvis man vælger den rette kvalitet og ekstraktionsmetode – viser det samme:

 

Panax ginseng L.A. Meyer har følgende kvaliteter i den rette ekstraktionsform:

  • Dannelse af mere ATP eller på godt dansk mere energi til alle dine celler, så fx muskelcellerne bedre kan reagere gunstigt på din træning.
  • Du vil kunne udholde mere træning end nogensinde, bare kig på Kinas medaljeskov – de havde eller har alle Panax ginseng med i sportstasken.
  • Du får energi af selve træningen, men ved at tilføre ekstra energi til musklerne får du endnu mere energi at gå hjem med til familien, havearbejdet, opvasken og alt det, der kan være stressfaktorer i dit liv.

 

Faktisk ved man om denne adaptogene/styrkende droge, at den kan hæve kroppens stresstærskel. Det vil gavne din hverdag, din motion og også dit immunforsvar! Det kigger vi nærmere på om lidt.

En af årsagerne til, at du kan præstere mere, er, at roden hjælper med at danne flere røde blodlegemer i musklerne og samtidig øge evnen til at udnytte den ilt, som de røde blodlegemer producerer. Måske er der nogle af læserne, der kan huske nogle af dopingskandalerne, hvor elitesportsfolk tilførte blod til kroppen for at skabe bedre iltmætning i blodet? Med Ginsana gør du det helt naturligt – din krop får støtten fra en asiatisk rod og gør selv resten af arbejdet.

Det gode ved at begynde sin motionstur-kur-livsstilsændring med Ginsana er, at jo hurtigere du begynder på denne asiatiske rod, jo hurtigere begynder hele denne positive kaskade – også før du overhovedet har brugt energi til andet end at åbne blisterpakken …

Positiv energi får du også af sunde kostvaner. Hvad der er sundt lige for dig, ved du måske allerede. Ellers tag kontakt med en ernæringsterapeut eller en biopat/naturopath.

 

Ginsana styrker immunforsvaret for alle – også for dem, der har valgt en influenzavaccine

Elsker du at træne, og træner du mere end kroppen synes godt om, har du sikkert mærket influenzalignende symptomer fra muskler eller led – eller ovenikøbet raget den ene forkølelse efter den anden eller influenza til dig?

Det er ikke så underligt, for alle vores organsystemer arbejder sammen, og ved overanstrengelse af nervesystemet (som taler sammen med dine muskler), kan der skabes for dårlig en regulering af dit immunforsvar. Det kan bl.a. måles på dannelsen af to vigtige komponenter i immunforsvaret: NK-cellerne og dannelsen af antistoffer.

Mange mennesker verden over har ofte influenzaer, og mange lader sig vaccinere hver vinter mod influenza. I forsøget udført over tre måneder så man en forbedring af antallet af influenzaer, og man kunne uden problemer måle, at de personer, der fik Ginsana i fire uger før vaccinen, havde en signifikant forbedring af deres immunforsvar også i forhold til dem, der kun lod sig vaccinere.

227 frivillige deltog i forsøget, delt op i forskellige grupper, alle med en gennemsnitsalder på 48 år, og den positive effekt skete på blot to kapsler Ginsana.

 

Reference:

Scaglione F., Cattaneo G., Alessandria M., Cogo R. “Efficacy and safety of the standardised ginseng extract G115® for potentiating vaccination against common cold and /or influenza syndrome”, Drugs Exptl. Clin. Res. XXII (2) 65-72 (1996)

 

Er du alt for slank, er der kun en vej frem, og det er at finde energi til at skabe større muskler, der giver en sund vægtfylde.

 

Se mere om signalstoffer og muskler på:

http://www.feetback.dk/praktisk-info/baggrund/hjernen/bdnf.aspx

 

Musklerne er en vigtig vægtregulator

Jo mere du træner og bygger gode stærke muskelfibre, jo større chance er der for at regulere vægten. Der dannes masser af hormoner og signalstoffer, som signalerer bl.a. til din hjerne om at regulere appetit og energi og bede fedtcellerne om at holde mund.

Du skal selvfølgelig ikke overtræne, du skal huske, at der skal være dage, hvor du giver kroppen lov til at restituere. Men et menneske, der er meget i bevægelse, også på en almindelig god travetur i skoven, plejer sin krop bedre, end hvis man blot sidder foran TV eller pc. Vil du gerne træne, mens du bliver underholdt eller arbejder, så dyrk lige YouTube, Caroline Jordan, siddende workout. Det virker.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *